Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Forskellig tankegang

Forskellig tankegang 4 år 6 måneder siden #726

• Poul.L
  • Poul.L's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
En af de ting ting jeg bliver konfronteret med, er Danmarks holdninger til homosexualitet af min kone.
Vi kender nok alle til den holdning man har til homosexualitet i Rusland, og min hustru er ingen undtagelse. Hun mener kort og godt at det er en psykisk sygdom, som man er født som. I mange år anbragte man folk på sindsygeafdelinger, for sådan adfærd. I dag er det dog knap så voldsomt. Men man skildter bestemt ikke med det, som man gør i Danmark.

Da det blev tilladt at blive gift i danske kirker, var hun chokeret. Men nu er transexualitet heller ikke at betragte som en sygdom.
Som hun siger, at det at være homosexuel eller transsexuel er i hendes øjne en psykisk sygdom.

Jeg har prøvet at forklare hende, at homosexualitet heller ikke var at betragte normal for bare 10 år siden, som det er i dag. For 10 år siden skulle man bo i København eller Århus for at være åbenlys homosexuel. I dag er det almindelig anderkendt i selv den mindste landsby i vores land.

Min post skal dog ikke misforstås. Jeg er ligeglad med hvad folk er til. Men det er da ihvertfald et emne vi ser forskelligt på Danmark/Rusland.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Forskellig tankegang 4 år 6 måneder siden #728

• chefen
  • chefen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Married IN HARMONY WITH UKRAINAN WOMAN FOR 20 YEAR
  • Modtagne Tak: 20
Hej
Ja gudskelov for at vi har forskellig tankegang.
Jeg er af den mening at vi alle skal være her uden undtagelse.
Sådan et arrengement som dether ville aldrig få et ben til jorden i RU se link

www.copenhagenpride.dk/da/content/ruten-tid-og-sted

Jeg syntes det er alletiders og bare det at man nu tør stå frem og ikke bare gemme sig i skabet, der er dog ikke fuld forståelse endnu og mange bøsser og lesbiske kan stadig ikke gå på vore gader i fred og ro uden tilråb og andre svinske ting, en ting jeg undre mig lidt over er at mange forstår lesbisk men vender fingeren nedad når man taler om bøsser.
Jeg skal helt sikkert ind og følge paraden...
WHO SMILE WHO? I SMILE LAST :)
CLICK MY LINK AND JOIN MY PAGE AND HIT THE LIKE BUTTON :)

www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747

Forskellig tankegang 4 år 6 måneder siden #729

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 41
Hej med jer.

Dette er et emne, som man nok ser meget forskelligt på.

Nu bor jeg og min hustru i det mørke Vestjylland. Her var det bestemt ikke noget man fortalte om for bare få år siden. Fænomenet skabsbøsse eksisterede i høj grad herovre. Naturligvis har man også i Vestjylland haft mange mennesker som var homosexuel, men de levede uden at reklamere med det.
Jeg havde selv to kammerater som begge i dag lever i et homosexuelt parforhold.

Jeg skriver ”havde”, da de begge to selv har valgt, at have en ny omgangskreds med ligesindede. Især den ene mand, som jeg havde et godt venskab til, var det hårdt, at han efter at være sprunget ud meddelte, at han ikke ønskede at have kontakt mere. Med et var mere end 10 års venskab væk. I dag lever han i et registreret ægteskab med en mand.

Den anden levede i mere end 35 år som skabsbøsse. Pludselig en dag, valgte han at fortælle sine forældre om sin sexualitet, og herefter gik han fra at skjule sig i mere end 35 år, til at hele verden skulle have at vide hvad han stod for.

Jeg har intet imod homosexuelle. Men jeg har lidt svært ved at forstå, at man absolut skal fortælle alle om det, og vise sig frem.
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com

Forskellig tankegang 4 år 6 måneder siden #770

• Poul.L
  • Poul.L's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
Hej Chefen

Her kan jeg ikke følge dig. Du skriver at du vil ind og se paraden.
Jeg respekterer at vi er forskellige, men jeg har bestemt ikke tænkt mig at opsøge noget som jeg finder unormalt. Jeg er enig i hr. Belarus sidste linie:
Jeg har intet imod homosexuelle. Men jeg har lidt svært ved at forstå, at man absolut skal fortælle alle om det, og vise sig frem.

Forskellig tankegang 4 år 6 måneder siden #775

• chefen
  • chefen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Married IN HARMONY WITH UKRAINAN WOMAN FOR 20 YEAR
  • Modtagne Tak: 20
Poul.L skrev:
Hej Chefen

Her kan jeg ikke følge dig. Du skriver at du vil ind og se paraden.
Jeg respekterer at vi er forskellige, men jeg har bestemt ikke tænkt mig at opsøge noget som jeg finder unormalt. Jeg er enig i hr. Belarus sidste linie:

Hej Poul
Ja nu kender jeg jo efterhånden din tankegang.
Ja vi er jo forskellige og med forskellige meninger gudskelov for det for ellers så verden nok anderledes ud.
Jeg kan så resumere at givne optog var fantastisk, ja jeg hører jo tit den homofobiske angst som florer her og i Rusland og også i Ukraine
Poul jeg tror du er bange for denne udvikling og du vil helt sikkert ikke give hånd til en bøsse men nok gerne til en lesbisk (jeg giver gerne hånd til begge og bruger ordet herre tilgiv dem thi de ved ikke hvad de gør.Dette folke- slag træder ikke på mine fødder og de er trods alt mennesker og geneer ikke nogen med deres optræden.
Som skrevet ville jeg se showet og det gjorde jeg også hele weekenden og det var fantastisk!! det kunne ikke gøres hverken i RU eller UA på grund af deres store HOMOFOBIA,, prøv at se deres show med egne øjne og lyt og forstå hvad de er oppe imod (skabs bøsserne er sprunget ud li det eller ej nu må de både blive gift og adoptere børn, selv transerne kan nu få skiftet personnummer følg udviklingen og brug jeres politiske kræfter på andre ting som som rammer det kristne samfund mere end bøsser/lesbiske/transer.

PS.!!!
Man bliver altså ikke syg/smittet hvis man giverhånd/hilser en Bøsse/Lesbisk/Trans eller for den sags skyld et andet menneske af en anden Race/Kultur eller anden etnisk herkomst som jøde eller andet og jeg har mange venner/bekendte i disse kredse og tro mig vi kan lære meget om takt og tone......
WHO SMILE WHO? I SMILE LAST :)
CLICK MY LINK AND JOIN MY PAGE AND HIT THE LIKE BUTTON :)

www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden af chefen.

Forskellig tankegang 4 år 6 måneder siden #778

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 41
Hej med jer.

Allerførst. Jeg synes det er rigtig fint, at du Poul har bragt dette emne op her på www.rubin-forum.dk
Det at homosexualitet er så stort et tabu i disse lande vi beskæftiger os med gør helt klart, at det er helt fair at bringe dette emne op.

Poul du nævner mit citat: Jeg har intet imod homosexuelle. Men jeg har lidt svært ved at forstå, at man absolut skal fortælle alle om det, og vise sig frem.
Det jeg mener med det er, at jeg har ikke behov for at fortælle alle mennesker at jeg er heterosexuel.
Jeg mener alle mennesker, hvad enten man er heterosexuel, homosexuel eller for den sags skyld bisexuel. Ja, da synes jeg bare man skal holde det for sig selv.

Chefen dit udsagn om, at Poul ikke vil give hånd til en bøsse, men gerne til en lesbisk. Ja, det vil jeg lade ham selv svare på. Men jeg læser dog ikke, at Poul skriver dette.

I Danmark er vi mere åbensindede, end man er i Rusland, Belarus og Ukraine. Men også i Danmark er der uenigheder. Da homosexuelle mennesker fik mulighed for at gifte sig i den danske folkekirke, gav det ramaskrig rundt om i det danske land. Som kordegn ved jeg, at folk meldte sig ud af folkekirken i massevis. Jeg sad dagligt og registrerede folk ud af kirken. Mange præster gjorde oprør, da der direkte står i biblen at man ikke må gifte sig på denne måde. Deres argument var, at man ikke bare kan gradbøje biblen, så den passer til politikerne. Efter en del kamp, fik de præster der ikke ønskede at vie de homosexuelle lov til at blive fritaget for det. Herefter blev loven indført.

Som kordegn ved jeg, at kirken har et problem med udmeldinger generelt. Den normale udmelding var på grund af kirkeskatten. Men nu var der pludselig kommet en anden grund.

Min personlige holdning er, at jeg heller ikke synes at vielser bør finde sted i kirken. Man KAN IKKE ændre biblens ord.
Som tidligere nævnt har jeg intet imod homosexuelle.Jeg vil gerne give hånd til alle. Men jeg finder det mere passende, at de bliver viet på rådhuset, for at blive registreret.
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden af Belarus.
Tid til at oprette siden: 0.127 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.