Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Tænke på inden jeg søger en partner

Tænke på inden jeg søger en partner 3 år 3 måneder siden #1083

• Per.77
  • Per.77's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior bruger
  • Modtagne Tak: 1
Jeg mener, at det er alfa-omega, at man gør sit hjemmearbejde ORDENTLIGT, inden man begiver sig ud på jagtmarker, der involverer en fremmed kvinde, man har planer om at invitere til Danmark. NEJ, det er din pligt !
I modsætning til at rende ind i en dansk kvinde, som du sammen med ønsker at dele din fremtid med, så er der her tale om helt andre udfordringer - som KUN du kan være forberedt på.
Derfor forsøger jeg efter bedste evne at lave en checkliste, som du skal tage dig i agt for, inden du overhovedet starter en evt. dating.

1) Økonomi:
1a) Har du luft i din nuværende økonomi til at kunne tage flere gange afsted for at lære kvinder og deres hjemland at kende ?
1b) Har du økonomi til at forsørge 2 ( evt. børn ) i en længere periode uden at blive presset og dermed skabe utilsigtede samlivsproblemer pga. økonomien ?
1c) Har du efterfølgende råd til at lade din kvinde rejse frit til sit hjemland og tilbage ?

sv. Hvis du snubler allerede her, så vil jeg anbefale at overveje andre løsninger, da man allerede her vil stille sig i en position, man ikke selv er herre over - og dermed ikke kan løse.
Du stiller dermed ikke kun din egen finansielle på kollisionskurs. Du hiver andre uskyldige med i faldet.

2) Indstilling:
2a) Er du indstillet på at dele dine ejendele med en anden kvinde - og give plads til hende og hendes idéer ?
2b) Er du tolerant og accepterer nye vaner, livsstil m.v. ?
2c) Er du indforstået med, at det nærmest er et plejebarn, du inviterer hertil ?

sv. Dette punkt gælder nok i stor grad ethvert forhold, hvor man skal tilpasse sig. men det er i særlig grad vigtigt, at man husker på, at en evt. kommende kvinde har opgivet ALT - KUN for dig ! Derfor er det mindste man kan gøre i denne situation, at give hende plads til at indrette sin "rede". Lade hende gøre, hvad hun er bedst til omkring mad og hendes andre ynder. Slutteligt skal du være på forkant med at det din PLIGT at hun føler sig velkommen og hjemme. Det gør ingen mennesker, hvis man konstant skal tage en magtkamp op for at gennemtrumfe sin vilje, der generelt munder ud i småting. Summasummarum: Hvis det er blot en sengekammerat, du leder efter... Så er der ingen grund til at tage udenlandsk. Du skal have dig for øje, at det er en PARTNER, som du kan give og tage til/fra.

3) Tid og overskud:
3a) Har du tiden til at tage afsted flere gange til et fremmed land ?
3b) Har du tid og overskud til at tage kampen op imod systemet, når/hvis din kvinde skal bosættes i landet ?
3c) Har du tid til at vise hende rundt i vores land og tid til at præsentere hende for venner og familie ?
3d) Har du tid i dagligdagen ( i hvert det første år ) at være der for hende, både med hjælp til sprog men også sidde og lytte på hende, når hun savner hine forhold, hun har efterladt for dig ?

sv. Det kan være forbundet med en lang række rejser, når/hvis du endelig møder den rette. Tro ikke, at østeuropæiske kvinder er dumme og naive koner, der kun har siddet og ventet på en mand fra vesten til at befri hende fra verdens ulyksaligheder. I så fald tager du grundigt fejl, og kan godt gå i gang med studere din forkerte indgangsvinkel.
Derfor er de heller ikke så blåøjede, at de blot springer i din favn - på mangel af bedre - og flyver direkte med hjem. De er sikkert villige til at opgive alt - men KUN for den rette. Således kan ens tålmodighed komme på prøve ved at vise sine hensigter og egenskaber via adskillige besøg. Det tager tid og koster penge. Men er du den rette til hende - så er det hele investeringen værd.
Det nytter ikke noget, at man inviterer en fremmed kvinde til sit land, hvis man ikke er i stand til at være der for hende. Husk på, at hun ikke kun er din kogekone og elsker. Hun er også din gæst - og skal behandles således.

4) Kultur / religion:
4a) Har du sat dig ind i typisk den ortodokse tro ?
4b) Har du undersøgt alt omkring kulturen i de lande, hvor du påtænker at søge en kvinde i ?
4c) Har du undersøgt, hvordan man ( generelt ) gebærder sig overfor en østeuropæisk kvinde ?

sv. Personligt siger religion mig ikke en pind. Men jeg er af den opfattelse, at man skal give plads til andres meninger og holdninger.
Hvis man ikke sætter sig ind i det pågældende lands kultur, historie m.v. har du til dels ingen grobund for at søge en kvinde fra det pågældende land og dels ingen krav på, at hun skal sætte sig ind i vores kultur, hvilket igen betyder, at det vil være meningsløst at søge lykken udenlands. Østeuropæiske piger er generelt langt mere følsomme end vore egne kvinder. De er bedre til at klæde sig på ( for dig ) og bedre til at vise sin kærlighed i ord og handlinger. MEN - dette får du ikke gratis. Østeuropæiske kvinder vil behandles, som kvinder. Dvs. alle de gamle dyder som at åbne døren, tage tasken og indkøbsposerne skal sidde på rygradden. Så vær forberedt på dette ! Den generelle tendens er, at de stadig er som ( vores ) kvinder var for måske 30 år siden.

5) Børn
5a) Har du eller hun børn fra et tidligere forhold ?
5b) Er du eller hun 100 % indforstået med ansvaret omkring disse ?

sv. Børn er jo kimen i vores liv - specielt vore helt egne. Desværre er de ofte årsag til brud og skilsmisse. Tro derfor ikke, at det er anderledes i et nyt liv ! Fællesbørn er et fællesansvar, det er jo ganske let. Men når det kommer til delebørn, så er sagen meget anderledes. I vores liv er vores børn det vigtigste. Men det gælder ikke hovedparten af østeuropæiske kvinder. Der er det ægtefællen, der er nummer et. ( den kræver lige en bemærkning, da jeg konfronterede et russisk vennepar med denne holdning, da de også påstod dette. Jeg spurgte således, hvem manden ville trøste først hvis både kone og barn græd !?!?!? Jeg er fortsat uden svar :-)) Således må du ikke forvente, at din nye kvinde vil være en ny mor for barn/børn fra tidligere forhold. MEN du SKAL stå på din ret og holdning til at behandle dit barn som det bedste verden - og forbered en ny kvinde om denne holdning. Det gøres bedst og smartest ved at sige, at du ikke har en rangorden - men blot nogle vigtige punkter i dit liv, du prioriterer ud fra. Så er den ged barberet !
Omvendt - har hun børn, skal du forberede dig på et større administrativt arbejde med indrejse m.v. Men du skal sandelig også granske dig selv indefra og være velvidende, at du er i stand til at være der for andres børn. HUSK - du skal ikke være en ny far. Blot barnets ven. Børn kan ikke få venner nok.
Du skal være helt afklaret med, at hvis du har planer med moderen - så har du også ansvaret for "traileren".
God kamp !

6) Diverse VIGTIG info - i 11. time
6a) Er du forberedt på, at der ikke findes noget vadested mellem "A" og "B" ?

sv. Når I begge skal til at tage dén beslutning, at I vil flytte til Danmark, så ophører DIN "prøvetid". Hermed mener jeg, at hun har tilsidesat alt for dig og sin fremtid med dig. Her er du vigtigt, at du er helt på det rene med, at du ikke bare kan gøre som man plejer i Danmark: " Nu får vi se, hvad der sker !" Dette begreb findes simpelthen ikke. Du skal være voksen nok i din tankegang til at vide, at du har truffet den rette beslutning jf. ovenstående punkter - og vil leve resten af dit liv med hende. Der er ingen blød mellemvej. Hun har truffet sit entydige valg. Det er DIN pligt, at du også er helt afklaret.

6b) Kan du allerede nu skemalægge din fremtid ?

sv. Det er vanvittig vigtigt, at du er på forkant med dine egne drømme om fremtiden mht. børn o.a. vigtige forhold, du må have i din illusion om fremtiden med en kvinde. Derfor skal man tilsidesætte de danske normer om, at tage tingene som de kommer - og i stedet for dating-plan sørge for at tilkendegive sine ønsker, ligeså vel som hun skal fortælle om sine, så I allerede inden indrejse ved, at I har samme hensigter med livet og den videre vej. Det er for sent at sige til en kvinde, der er rejst til et andet land med håbet om børn, at hun ikke vil få børn !

Jeg håber, at dette må få de danskere med den forkerte indgangsvinkel til at vende om allerede her - eller sørge for at gøre sit hjemmearbejde bedre, inden de går til trin 2 - at møde de østeuropæiske kvinder.

Jeg håber også, at dette kan være en eye-opener for folk, der måske er på vej ud på et sidespor i sit nuværende forhold herhjemme, til at huske på hvad den egentlige indgangsvinkel fra os ( mænd ) er og SKAL være.

Jeg håber ligeledes, at der findes flere vigtige indledende strækøvelser, som jeg helt sikkert har overset, fordi jeg selv har været så priviligeret i min jagt - og sidder således med det ( for mig ) bedst tænkelige udbytte.
Så læg venligst gerne til listen, tak !
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.119 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.