Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: familiesammenføring

familiesammenføring 4 år 3 måneder siden #861

• madsen
  • madsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior bruger
  • Modtagne Tak: 4
Hej. Min kone i Ukraine skal til at indlevere dokumenter til familiesammenføring i Ukraine, og ringede så til ambassaden i Kiev for at høre lidt om det, der fik hun at vide at det vil koste omkring 3000 danske kroner at indlevere dem. Vi har snakket lidt om det og jeg har været inde på " ny i Danmark " og der står det at det er gratis at indlevere dem. jeg vil høre om der er nogen der ved om det er rigtigt at hun skal betale for at indlevere dem i Ukraine. Det er svært at komme igennem til udlændingeservice.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

familiesammenføring 4 år 3 måneder siden #862

• chefen
  • chefen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Married IN HARMONY WITH UKRAINAN WOMAN FOR 20 YEAR
  • Modtagne Tak: 20
Ja jeg og min kone gik på politistationen her i byen og fik alle dokumenter udleveret som vi udfyldte og vedlagte diverse andre dokumenter som vielses attest, pas med obligatoriske stempler på lovlig indrejse og ophold her i landet (husk oversættelse til relevant sprog Dansk eller minimun Engelsk. Det gav vi ikke en krone for (altså indleveringen af alle doku) oversættelser med notar koster det de nu tager) min kone fik dengang en midlertidig opholdstilladelse som skulle fornyes jævntlig sålænge sagen kørte i US..
Må man spørge hvorfor i ikke har valgt at søge her i landet ? det havde da været nemmere..
Forlanger Kiev penge for at ordne disse dokumenter er der nok ingen vej uden om da de har deres regler (alle vil have noget for noget det er ret typisk at man intet får uden mønt ved siden af)
Det gav dig ikke et svar på det du søgte men US tager sig ikke betalt for at behandle disse ansøgninger så det i Kiev er nok ikke efter bogen, men regler de selv har sat til egen lomme :)
WHO SMILE WHO? I SMILE LAST :)
CLICK MY LINK AND JOIN MY PAGE AND HIT THE LIKE BUTTON :)

www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747

familiesammenføring 4 år 3 måneder siden #863

• madsen
  • madsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior bruger
hej. jeg har i dag efter lang ventetid snakket med udlændingestyrelsen og de bekræfter at der er gebyr for at indlevere papirerne på den danske ambassade i Kiev. Vi indleverer ikke papirerne herhjemme fordi min kone er ikke meget for at skulle vente her i danmark i mange måneder uden at kunne gøre noget som helst, så derfor vil hun arbejde så længe hun kan i hendes hjemby, det kan hun bedre fordi hun er selvstændig, der er også måske et lidt andet problem, hun har en datter på 16 år som også skal med, så at skulle være her måske op til et halvt år og så risikere at skulle hjem igen alligevel er ikke noget der tiltaler hende, hun vil meget gerne her til danmark, så det er ikke det der er problemet, hun synes at menneskerne her er dejlige og at hele landet er dejligt.

familiesammenføring 4 år 3 måneder siden #864

• Rusanovska
  • Rusanovska's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior bruger
  • Modtagne Tak: 29
Er nu ikke helt sikker på der er gebyr når der er tale om Familiesammenføring, men kun hvis der er tale om alm opholdstilladelse eller arbejdstilladelse.

Tror det kan betale sig at undersøge det grundigere, vi betaler foreks ikke noget for visa til min mor når hun besøger os, så det vil da være mærkeligt hvis du skulle betalle for at din hustru indleverer en ansøgning.

Uanset så må prisen være den samme enten man indleverer i dk eller ua

Ps. tag altid oplysninger fra US med et gran salt :-)

ukraine.um.dk/da/rejse-og-ophold/tillade...nsularfeesdansk.pdf/

www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/familiesammenfoering/ansoegning/
Følgende bruger(e) har sagt tak: madsen

familiesammenføring 4 år 3 måneder siden #865

• madsen
  • madsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior bruger
Jeg snakkede med en kvinde fra udlændingestyrelsen, og hun viste ikke med sikkerhed hvad det kostede at indlevere pairerne til sammenføring i Ukraine, men hun troede at ambasaden i Kiev tog et eller andet gebyr, jeg synes det er lidt mærkeligt at de ikke engang ved det med sikkerhed. Min kone har ringet både VFC centret og nu 3 gange til ambasaden i Kiev og får forskellig information hver gang,sidst hun ringede ville de undersøge det lidt mere og sagde så at hun måske ikke skulle betale. De troede at hun søgte sammen med en Ukrainsk ægtemand.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden af madsen.

familiesammenføring 4 år 3 måneder siden #875

• madsen
  • madsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior bruger
hej. her er en lille opfølgning at det vi har været udsat for ved at søge familiesammenføring via det danske visa center i Kharkov. Min kone var der sammen med sin datter i fredags for at indlevere papirerne, vi troede at vi havde alle papirerne,inclusive underskrift fra datterens far, men det viste sig at det ikke var nok, de krævede også en kopi af faderens pas så de kunne kontrollere hans underskrift,og så viste det sig også at der var en stavefejl af min kones efternavn i 2 af de papirer med apostille hun havde fået lavet, så hun må desværre afsted engang mere når det sidste er afklaret, de tager sig også godt betalt for at modtage papirerne, min kone fik at vide at det ville koste 6900 UAH at indlevere papirerne for hende og hendes datter. Jeg havde oveført ca. 6600 UAH til min kone. Min kone er ved at være lidt træt af alle de problemer, men hun og hendes datter er dog stadig opsat på at komme her til landet.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden af madsen. Begrundelse: stavefejl
Tid til at oprette siden: 0.133 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.