Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Generelt på Rubin-forum

EMNE: Her er lidt at tänke over

Her er lidt at tänke over 2 år 10 måneder siden #1172

• Medic
  • Medic's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Happily married to a wonderful Ukrainian woman
  • Modtagne Tak: 63
En ret interessant artikel som svarer fuldt ud til mine indtryk, blandt andet med henvisning til Putlers "små grönne mänd" og deres amatör-opträden i Ukraine

www.vox.com/2016/2/23/11092614/putin-army-threat
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Belarus

Her er lidt at tänke over 2 år 10 måneder siden #1173

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 41
Hej Medic

Interessant artikel.

Nu hører vi jo ikke så meget ovre fra Ukraine, som vi gjorde førhen. Men ingen tvivl om at problemerne stadigvæk er der.

Min egen sympati ligger helt klart hos Ukraine, men desværre må jeg sige at propaganda apparatet fra Rusland virker i Hviderusland. Da vi var Hviderusland i de første 14 dage af februar, oplevede jeg at der var en del flere som nu er med Rusland. Da vi var derovre sidst, var der flest på Ukrainske side.
De unge i Hviderusland støtter fortsat Ukraine, Vesten og EU.

Krisen i Hviderusland er nu på højtryk. Den hviderussiske økonomi er på katastrofe kurs. Da vi ankom til landet vekslede vi Euro til belarussiske rubler. 1 Euro=23050belarussiske. 12 dage senere 1 Euro =24970belarussiske. (TEMMELIG HØJ INFLATION)

En almindelig pensionist får 2300000belarussiske om måneden at leve for. Det svarer til ca.700kroner.
Vores tandlæge fortalte at hun tjener 4900000belarussiske om måneden. Det svarer til ca.1490kroner.
Hun fortalte at læger i Hviderusland får en tilsvarende løn.

En gennemsnits hviderusser spiser kun kød to gange om ugen. En pensionist er afhængig af at deres egne børn hjælper dem.

Eneste fordel var for de mere velstillede, samt os turister. Min hustru og jeg spiste på restaurant både frokost og aften 2x3 menu med drikkevarer. Samlet pris for os med det hele sådan en dag 240kroner.

Man har jo ved lov forbudt det at være arbejdsløs. Er du arbejdsløs får du en bøde. Men der er ikke job til alle. Måden man undgår bøden på er, at man er registreret som lønmodtager i en virksomhed, uden at arbejde der. De øvrige familie medlemmer forsørger så en.

Man bygger især i hovedstaden Minsk nye lejligheds komplekser og nye shopping centre. Men rigtig meget står tomt. En lejlighed kostede for et par år siden ca. 1500 dollars pr kvm. Nu er prisen ca. 800 pr. kvm
Da svigermor er ejendomsmægler i Minsk, overvejer vi kraftigt at købe en lejlighed derovre nu. En kvm koster lige nu 5440kroner. Så en lejlighed på eksempelvis 75 kvm er prisen i en by der dobbelt så stor som København 408000kroner
d2bcd6001d-belarus201820022.jpg
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com

Her er lidt at tänke over 2 år 10 måneder siden #1175

• Medic
  • Medic's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Happily married to a wonderful Ukrainian woman
  • Modtagne Tak: 63
Jeg anser at det med hvem der stötter hvem, er lige som i Ukraine. Generelt i Ukraine er det ligeledes de yngre generationer der vil mod Vest. Jeg tro at de äldre generationer enten er bedövende ligeglade, eller måske også ser noget "sikkerhed" i at "tingene skal väre som de altid har väret, eller at det er ligefedt".

Den hviderussiske ökonomi overrasker mig ikke. Deres valuta er jo i udstrakt grad bundet til den Russiske Rubel, som jo tordner derned ad. Sidste melding er at 1 USD nu koster ca. 90 Rubel. Det er et fald fra 86 Rubel på en uge. Så tal om inflation.
Tid til at oprette siden: 0.128 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.