Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Jule og Nytårs ferie i Ukraine

Jule og Nytårs ferie i Ukraine 4 år 4 måneder siden #908

• Karl
  • Karl's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior bruger
  • Modtagne Tak: 4
God Jul til alle på Rubin,
Jeg har tilbragt julen i Krivoy Rog sammen med kæresten, hun insisterede på at holde jul for mig 24 December og selvfølgelig traditional jul den 7 januar med hendes søster og mand.
Søsteren har inviteret os til et skisportssted i det vestlige Ukraine i 5 dage over den Russiske jul. Jeg mener at byen hedder Yaremcha.
Derefter skal vi måske et par dage til Lviv før vi returnerer til Krivoy Rog, da min kæreste har meget travlt med sit arbejde da hun lever af at designe og producer kvalitets strikketøj.
Har nu været i Krivoy Rog og må sige at som altid synes jeg at det er rart at komme væk fra Danmmark og opleve østeuropa. Dog må jeg sige at 8 timer in en gammel bus på meget hulled veje var en hard omgang da jeg ankom.
En sjov oplevelse i Krivoy Rog var den anden aften hvor jeg var sendt ud for at handle, selvom min kæreste var overbevist om at jeg ville blive overfaldet, eller som minimum blive grinet af i supermmarkedet, ingen af delene skete. De var meget hjælpsomme når jeg forsøgte mit yderst begrænset russisk. Men det sjove var at på vejen hjemm igen, der kørte jeg med en bus der tidligere havde kørt på Esbjerg havn.
Godt Nytår.

Karl
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Belarus

Jule og Nytårs ferie i Ukraine 4 år 4 måneder siden #911

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 41
Hej Karl

Også et godt nytår til dig i Ukraine. Håber du nyder din tur derovre.
Den med bussen har jeg også oplevet i Hviderusland. Dog ikke med bynavn, men på en glasrude stod der på dansk, at der ikke måtte spises is og nydes drikkevarer.

Hvis du har muligheden kunne det være dejligt hvis du lagde et par billeder ind, så vi andre kunne mærke stemningen. Eventuel en beskrivelse af byen eller befolkningen i området.
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com

Jule og Nytårs ferie i Ukraine 4 år 3 måneder siden #951

• Karl
  • Karl's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior bruger
Så kom jeg hjem efter godt 4 uger i Ukraine.
Det var lidt af en oplevelse at se andet af Ukraine end Kiev.
Krivoy Rog er en underlig by den er ekstremt forurenet fra mine industrien, efter sigende den mest forurenet by i Ukraine. Jeg ved ikke om Tjernobyl indgår i denne liste.
Den største overraskelse i Krivoy Rog var de utroligt mange vilde hunde på gaderne og de var ikke allesammen lige fredelige.
Desuden registrerede jeg de konstante prisstigninger i butikkerne, det var skræmmende at se, når jeg samtidig viste at en pension var ca. 1000UAH. Vi brugte 100 UAH om dagen bare på de mest basale fødevarer.
Vi var også en tur ovre i de Ukrainske alper/Karpaterne i byen Yaremche. Det var en utrolig flot natur med rigtig mange turister, men hovedsageigt ukrainske turister.
Jeg fik at vide af hotelværten, at i sommeren 2014 havde de haft en fantastisk sæson, fordi mange Ukrainer havde valgt Krim fra som ferie.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden af Karl.

Jule og Nytårs ferie i Ukraine 4 år 3 måneder siden #952

• chefen
  • chefen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Married IN HARMONY WITH UKRAINAN WOMAN FOR 20 YEAR
  • Modtagne Tak: 20
Hej Karl
Takker for et resume af din/jeres ferie. Min kone trækker lidt på smile båndet og kan nikke genkendende til dine observationer iKrivoy Rog og ja priserne flyver hurtig op og pensionen ryger hurtigt for mange hvis de ikke tænker sig om.
Du fik ikke tid til at runde Lviv kan jeg forstå eller nåede du den? Jeg/vi håber der kommer flere gode historier fra rejsen.
WHO SMILE WHO? I SMILE LAST :)
CLICK MY LINK AND JOIN MY PAGE AND HIT THE LIKE BUTTON :)

www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747

Jule og Nytårs ferie i Ukraine 4 år 3 måneder siden #953

• Karl
  • Karl's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior bruger
Nej vi nåede ikke Lviv, der gik for meget Sauna/Banja i det medens vi var i Yaremche. Jeg er vild med Banja. I Estland lærte jeg at nyde Sauna og en kold dukkert i søen. Her blev det en kold dukkert i et bassin eller en tur i sneen, det er alletiders.
Jeg er glad for at vi ikke tog Lviv med. Efter køreturen med Bus fra Borispil til Krivoy Rog og en uge sener i en god Hyundai fra Krivoy Rog til Kremechug og til Kiev og næste dag fra Kiev til Yaremche var jeg radbrækket og tilfreds med at slappe af i banjaen.
jeg nød en fantastisk russisk nytårsaften hos min kærestes mor og prøvede rigtig mange spændende ukrainske retter. Vi var også ude på det lokale marked fordi jeg kan godt lide at se dem, min kæreste handler aldrig der.
Det forstod jeg da vi kom derud, de fleste produkter var ikke billigere end i det lokale supermarked og kvaliteten var meget svingende. Det der var godt ude på mmarkedet var surkål, jeg kan godt lide surkål en gang imellem.

Jule og Nytårs ferie i Ukraine 4 år 3 måneder siden #954

• chefen
  • chefen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Married IN HARMONY WITH UKRAINAN WOMAN FOR 20 YEAR
  • Modtagne Tak: 20
Hej Karl!
Ja tænkte nok i ikke nåede denne vej over, men trods alt lyder det til at du har haft en pragtfuld tur og det er jo hovedsagen.
Tak for et lille refferat af oplevelser på din tur.
WHO SMILE WHO? I SMILE LAST :)
CLICK MY LINK AND JOIN MY PAGE AND HIT THE LIKE BUTTON :)

www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747
Tid til at oprette siden: 0.113 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.