Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: generale ting man skal værre opmærksom på når man

generale ting man skal værre opmærksom på når man 4 år 2 måneder siden #935

• chefen
  • chefen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld bruger
  • Married IN HARMONY WITH UKRAINAN WOMAN FOR 20 YEAR
  • Modtagne Tak: 20
generale ting man skal være opmærksom på når man tager på ferie i Rusland/Ukraine/Belarus eller andet i øst Europa!!
Fyld venligst op med hvad i mener være relevant for at begå sig i disse lande på givent tidspunkt..

Du skal ikke rende og vifte/prale med dine penge, behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet, deltag ikke i demonstrationer, sørg for at du har dine dokumenter og tilladelser på dig. Jeg har været i Moskva en del gange og har ikke mødt noget der ligner problemer for mig. (kan du gebærde dig lidt på Russisk så er det kun godt men ikke nogen nødvendighed)
Håber du får en god ferie.
Af hensyn til valuta så hav lidt af hvert US/Euro gemt lidt af vejen så ikke du står med store bundter når du skal betale.og ikke mindst et par kredit kort Visa oa..
Jeg regner med at hvis du følger lidt af dette så går det ikke helt galt, meget er ændret det sidste år men mon ikke de gyldne regler stadig kan følges uden besvær.
Du kan jo også slå et smut ind her og chekke ud om der er særlige ting du skal være opmærksom på da ting hurtig ændre sig.
um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlan...ejledninger/rusland/
um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlan...ejledninger/ukraine/
Hvis uheldet er ude
um.dk/da/rejse-og-ophold/hvis-uheldet-er-ude/

Jeg kan så tilføje at det pt er klogt at undlade at diskuterer de(n) aktuelle krise(r), det gælder både at man internt i sin rejsegruppe (hvis man er i en sådan) eller i forhold til lokale, man kan risikerer en særdeles ophedet samtale, så undgå dette.
Jeg mener at man idag kan veksle til Rubler i bla. Kastrup lufthavn, det kan være et smart træk lige at have lidt håndører i den lokale valuta lige når man ankommer, men ellers er VISA/MasterCard hæveautomaterne spredt med gavmild hånd.

Mht. rejseforsikring så skal man have en sådan for at få visum, men det er nok en god ting lige at se på hvad den dækker, mange er blevet overrasket over det der står med småt når de pludseligt fik brug for forsikringen.
er det i vinterperioden så kan det anbefales at tænke på beklædning og fodtøj, lange underhylere og støvler (man har gået til hjemmefra) kan anbefales.

(Kan man ikke begå sig på russisk kan man vist med held benytte de oversættelses app's der fås til iPhone, Androide, jeg så engang en app der kunne tage et billed af en given tekst med det indbyggede kamera og så kører en ORC på billedet og så lige oversætte teksten til det sprog man nu måtte ønske, det var smart.(lånt andet sted fra) kilde kan angives hvis ønskes)
WHO SMILE WHO? I SMILE LAST :)
CLICK MY LINK AND JOIN MY PAGE AND HIT THE LIKE BUTTON :)

www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

generale ting man skal værre opmærksom på når man 4 år 2 måneder siden #936

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 41
Et fint indlæg, som er gjort til opslag, så det altid vil have en top placering under emnet. Kan helt sikkert hjælpe nogen.

Samtidig skal der også lige gøres opmærksom på "Chefens" facebook side, som vi finder øverst oppe under links.
Linket kommer dog også her: www.facebook.com/pages/DanskUkrainskRuss...orum/546846651993747
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.111 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.