Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Indrejse til Belarus

Indrejse til Belarus 4 år 2 måneder siden #973

• henryvest
  • henryvest's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
Jeg har nu fået visum til Belarus!

Er der noget man skal vide angående ankomsten til lufthavnen i Minsk? Man skal vel vise pas og visum, betale sundhedsforsikring og veksle penge. Er der andet?

Mvh Henry
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indrejse til Belarus 4 år 2 måneder siden #974

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 41
Hej Henry

Tillykke med dit visum. Imens du sidder i flyet, uddeler kabine personalet en registrering kort som er delt i to. De skal begge udfyldes enslydende. Den ene beholder tolderne når du ankommer. Den anden ligger de i dit pas, og den skal registres senest på tredje dagen efter ankomst. Enten skal du selv gøre det, eller også gør dit hotel det.
Når i lander, vil en bus køre jer fra flyet til ankomst hallen. I stedet for at gå direkte til paskontrollen og baggage udlevering, skal du som udlænding i stedet for gå op af trappen til 1.sal, hvor de giver visum til dem der har behov for dette. (dette er ikke nødvendigt for dig, da du jo allerede har visum.) I stedet går du til skranken for salg af forsikring i deres land. De tjekker dit visum, og tæller antallet af dage du opholder dig i Hviderusland. Lige nu er prisen 1 Euro pr. dag, og giver dig ret til behandling i deres offentlige system.
Herefter går du nedenunder igen. Går frem til paskontrollen, som undersøger dit pas nøje, samt kikker på dig flere gange. De stempler dit visum, og du kommer igennem. Herefter finder du din kuffert, og går frem mod tjek af baggagen. Her er det ikke ualmindeligt at blive tjekket.
Når det er overstået, er du i ankomsthallen. Det første du ser er et hav af mænd som straks registerer at du er turist og behøver transport til Minsk.
Her findes både registrede taxi selskaber, men også helt almindelige mænd, som vi køre dig.
Vær opmærksom på, at prisen her skal ligge på ca.50 Euro. Turen tager ca. 50 minutter til banegården i Minsk.
Alternativt kan du vælge at sige nej tak, og i stedet finde lufthavnens busterminal, som kan køre dig til banegården i Minsk for ca. 3 Euro. Du betaler yderligere ca. 1 Euro pr. kuffert. Turen med bus er ca. 1½ time.

Nyd turen mod Minsk, og kig især efter seværdigheden Mound of Glory, som ligger på vejen til Minsk.

bf0cbcba1e-belarus201320549.jpg

018051834c-belarus201320539.jpg

Mound og Glory er en kunstig 70-meter høj imellem Minsk-2 lufthavnen og Minsk. Den blev bygget i 1969 på det sted, hvor fire Røde Hær divisioner mødtes på deres vej mod Berlin i 1944. Lavet fra jord taget fra tusindvis af belarussiske byer og landsbyer som var berørt af den tyske besættelse, på toppen af en 240-trins tur. På toppen af højen er tre store bajonetter omkranset af en omfattende mosaik skildrer krigens rædsler i både ord og billeder . Et populært valfartssted samt en af de steder lokalt nygifte kommer til at have deres fotografi taget. For bunden af højen står forskellig russisk krigsmaterielt opstillet fra krigens tid

Hvad hotel skal du bo på ?
Hvad vil du gerne se ?
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com

Indrejse til Belarus 4 år 2 måneder siden #983

• henryvest
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
Mange tak for et godt svar.

Jeg skal bo på hotel Yubileinaya.

Har ikke fundet ud af hvad jeg præcist skal se endnu, men museer, kirker, bygninger. Jeg har fire hele dage i Minsk.

Et (måske) sidste spørgsmål: når jeg skal hjem igen, er der så en speciel procedure i lufthavnen? Er det tilstrækkelig at være i lufthavnen 2 timer før afgang?

Mvh Henry

Indrejse til Belarus 4 år 2 måneder siden #984

• Belarus
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henry

Hotel Yubileinaya er et okay valg. Den ligger meget centralt på Pobeditelei Avenue lige over for sports paladset. Der er ca. 6-8 minutters gang til Nemega Metro stationen. Ellers kan du tage bus linie 1 som kører begge veje på gaden.
Mit bedste råd er naturligvis at anbefale dig at gå ind på websiden om Hviderusland, og læse om Minsk, og beslutte dig for hvad du vil se.
Hvis du beslutter dig for nogle ting, kan jeg skrive hvilken bus nummer, eller hvad metro station du skal af ved.
belarus-hviderusland.com/mig2/minsk.html

En lille orientering. Pladsen foran dit hotel er ret stor, og om aftenen vil du se en del unge piger der befinder sig på pladsen. Det er desværre et af Minsk mest berømte sted hvor prostituerede står.
De er dog ikke påtrængende. Som regel kigger de efter dyre biler der stopper ved vejen, for at tage dem med.

Det er okay at være i lufthavnen 2 timer før afgang. Eneste specielle ting er, at du vil blive afkrævet 5 dollars. Disse penge skal alle rejsende betale uanset hvor de flyver hen. Pengene bruges udelukkende til at bevare og forbedre lufthavnen.

Vedr. mad. Snyd ikke dig selv for at spise belarussisk mad. Deres køkken er fremragende.
På de vigtige gader findes der engelske menu kort i restauranterne, hvorimod de små side gader kun har menu kort på russisk/hviderussisk. Hvilket kan gøre det til et lotteri hvad du får at spise.

Har du brug for hjælp til et eller andet. Spørg især den yngre del af befolkningen, der som regel kan snakke engelsk. Den ældre del, snakker kun russisk/hviderussisk.

Indrejse til Belarus 4 år 2 måneder siden #993

• henryvest
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
Og så atter et spørgsmål: Den sygdomsforsikring man betaler ved indrejse, skal den betales med kontanter eller kan man betale med kreditkort? Det samme spørgsmål angående den afgift man betaler ved udrejse.

I tilfælde af, at man skal betale med kontanter: er det nødvendigt med både euro (til sygdomsforsikring) og dollars (udrejseafgift)? Det ville være lettest, hvis jeg kunne nøjes med én valuta. Men er det nødvendigt med både euro og dollars, så sørger jeg naturligvis for det.

Mvh Henry

Indrejse til Belarus 4 år 2 måneder siden #994

• Belarus
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henry.

Nej, selvfølgelig er det ikke nødvendigt med både Euro og dollars. Men jeg vil anbefale dig at medbringe enten Euro eller dollars, da det ikke er alle steder man kan betale med kort.
Tid til at oprette siden: 0.124 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.