Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: 5 dage i Hviderusland uden krav om visum

5 dage i Hviderusland uden krav om visum 2 år 4 måneder siden #1378

• Belarus
  • Belarus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 42
Hviderusland introducerer fem-dages visumfri ordning for borgere fra 80 stater
Belarus ‘præsident Alexander Lukashenko underskrev dekret nr 8 “På indførelsen af visumfri indrejse og udrejse for udenlandske statsborgere” den 9. januar.

509b0e0c66-belarus201820024.jpg

Dokumentet introducerer visumfri indrejse via grænsekontrollen i Minsk Nationale lufthavn og visumfri ophold i Hviderusland i op til 5 dage for borgerne fra 80 stater heriblandt Danmark.
Disse er 39 lande i Europa, herunder hele EU, Brasilien, Indonesien, USA, Japan og andre lande.
Først og fremmest,  er det lande med gunstige forhold for migration, Hvideruslands strategiske partnere, som har indført visumfri ordninger for borgere fra Hviderusland ensidigt.
Et ønske om flere besøgende
Dokumentet har til formål at øge antallet af forretningsrejser, turisme og private besøg af folk med almindelige pas og vil ikke gælde for udlændinge på officielle ture med diplomatpas, tjenestepas, speciel og lignende pas.
Endvidere kan det oplyses at man ikke behøver at bruge tid på at blive registreret. Eneste ting som dog stadigvæk skal være i orden er at man er forsikret for 10000Euro i forbindelse med sit besøg i Hviderusland. Denne forsikring er dog ikke så dyr.

Jeg benytter mig selv af en lille tur til HViderusland i april. Fly: Billund-Frankfurt-Minsk tur/retur 2500kr.
Belarus. Alt om Belarus. www.belarus-hviderusland.com
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden af Belarus.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

5 dage i Hviderusland uden krav om visum 2 år 4 måneder siden #1381

• Per.77
  • Per.77's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior bruger
  • Modtagne Tak: 1
Hej. 5 dage er selvfølgelig bedre end ingenting. Selvom det er begrænset hvad man kan nå at se på den tid.
Det burde være mindst 10 dage

5 dage i Hviderusland uden krav om visum 2 år 4 måneder siden #1401

• Belarus
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
16722421_10155748640890410_5832578983869064342_o.jpg
Følgende bruger(e) har sagt tak: chefen

5 dage i Hviderusland uden krav om visum 2 år 1 måned siden #1505

• Belarus
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hjemkommet efter første tur til Hviderusland uden visum.
Det forløb fuldstændig smertefrit. Man skulle stadigvæk udfylde registreringskortet i to eksemplar. Et ved indrejse, og den anden til når man udrejser.

Betingelserne for at rejsen er visumfrit er at, rejsen skal foregå inden for de 5 dage. Det vil sige at man indrejser på dag.1 og udrejser på dag.5. En noget kort rejse. Men alligevel. Hvis man planlægger sin tur, når man at se noget af dette skønne land.
Det super positive er dog, at præsidenten har fundet ud af at turister betyder penge til landet. Derfor har han allerede annonceret med, at den visumfri periode bliver udvidet til 15 dage, hvilket er lang nok tid for de fleste.
BEMÆRK DOG VENLIGST AT DENNE ORDNING KUN GÆLDER FOR DEM DER INDREJSER IGENNEM MINSK INTERNATIONAL AIRPORT.

I lufthavnen skal man købe den obligatoriske sundhedsforsikring, som giver adgang til behandling i det belarussiske sundhedsvæsen. Prisen er som sædvanlig 1 Euro om dagen. Skranken forefindes inden paskontrollen. Vores fly fra Frankfurt ankom samme tid som flyet fra Wien, så folk stormede ind, idet de fleste vidste at køen ved paskontrollen var lang.
Jeg gik dog med det samme hen og købte min sundhedsforsikring, og bagefter stillede mig i kø ved paskontrollen. Køen gik dog rimelig hurtigt, da over halvdelen blev afvist, og sendt hen for at købe sundhedsforsikringen.
En stor fordel for mig, at jeg vidste den skulle købes, men sådan er det jo, når man har været der mange gange.
Passet blev stemplet på næstsidste side. Herefter var det god ferie

5 dage i Hviderusland uden krav om visum 2 år 4 uger siden #1516

• Belarus
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
SÅ er der lavet en video om emnet. Stadigvæk kun med de 5 dage, men det forventes at blive forøget med 15 dage i løbet af 2017.
Tjek den super gode video!

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder

Авторизованный переводчик - Ludmilla Smirnoff - Statsautoriseret translatør og tolk - Ludmilla.Smirnoff@gmail.com - 22 64 95 25

Network Media Hjemmeside fra
Network Media
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.